Isnin, Jun 01, 2009

Perkembangan ASAT Bahagian Barat 09


Bergembira ketika mengisi masa rehat sebelum persembahan penutup


Sebahagian peserta ASAT daerah Ranau a.k.a SMU

Mencari ketenangan sebelum pertandingan
Kota Kinabalu: 29 Mei, Syukur al-hamdulillah diperkenankan Allah s.w.t. dan hasil usaha peserta-peserta ASAT kita, sekolah kita telah mencapai kejayaan dalam kebanyakkan acara. Hasilnya, kita telah mendapat johan dalam acara Nasyid, Pidato Bahasa Inggeris dan Kem Kepimpinan Pelajar. Pasukan bola sepak hanya sekadar di tempat kedua apabila tewas tipis kepada pasukan Tuaran.



Pidato bahasa Inggeris yang diwakili oleh al-Hithir Francis tidak menunjukkan sebarang masalah untuk menjuarai kategori ini. Namun begitu bagi acara nasyid, pelbagai halangan dan cabaran yang terpaksa ditempuhi mereka ketika melakukan persembahan seperti masalah penggiliran yang diawalkan (dari peserta ke-12 kepada peserta 1), masalah teknikal seperti beberapa microfon yang gagal berfungsi. Namun begitu pasukan nasyid tetap memberikan persembahan yang terbaik dan menurut juri, keyakinan mereka adalah antara punca kemenangan.



Syabas kepada keseluruhan kontijen dan juga kepada pihak sekolah yang memberikan komitmen dan sokongan yang tinggi kepada semua peserta ASAT. Pemenang di peringkat bahagian akan bertanding pula di peringkat negeri yang akan dilangsungkan di daerah Keningau pada mulai 3 Jun ini. Justeru itu, marilah semua warga SEMEKAR yang berkelapangan supaya dapat memberi sokongan kepada mereka.



1 ulasan:

  1. Kecemerlangan sekolah kita sejak januari 2009

    1. Mssm - no 4 ( Kira Baiklah tu )
    2. Pesta Kokurikulum - Johan Keseluruhan
    3. MTQ ( Johan Keseluruhan )
    4. Asat ( Johan Keseluruhan )
    5. dan banyak lagi yang akan menyusul

    BalasPadam