Isnin, September 07, 2009

Ihya' Ramadhan Perdana 1430 / 2009 SMK Agama Mohamad Ali


Majlis berbuka puasa


Para jemputan sedang menjamu selera

Sebahagian pelajar sedang melakukan solat taraweh
SEMEKAR, 7 Sept: Seperti tahun-tahun yang lalu, sekali lagi SMK Agama Mohamad Ali menganjurkan program Ihya Ramadhan Perdana. Biasanya, program ini merupakan kemuncak segala acara yang dianjurkan sepanjang bulan Ramadhan. Program ini dimulai dengan tazkirah pagi kelolaan Ustazah Norhayati Ibrahim. Selepas itu acara majlis khatam Quran pula dijalankan di bawah kelolaan Ustaz Wan Mazri Wan Mamat dan dibantu oleh saudara Taqiudin Muhd Yazid (Pra-U). Selesai sahaja majlis tersebut, acara pertandingan seperti hafazan, kuiz Ramadhan, anyaman ketupat, azan dan Khutbah dijalankan di bawah kelolaan Ustazah Noraisyah Samadi.

Pada sebelah petang iaitu selepas asar, satu ceramah perdana Nuzul Quran dijalankan. Ceramah ini disampaikan sekali lagi oleh al-Fadhil Ustaz Mohd Nasir Razali dari SMK Tambunan. Turut hadir dalam majlis ini ialah ketua sektor Sektor Pendidikan Islam iaitu Tuan Haji Idrus Abd. Rahman. Hadir sama ialah PK 1 Encik Ismail Galibin, Staf SEMEKAR, guru-guru sekitar daerah Ranau dan tentu sekali para pelajar SEMEKAR. Majlis ini diakhiri dengan jamuan Iftar Jamaie, Solat Maghrib, Isyak dan Taraweh berjamaah dan jamuan moreh menjadi penutup program pada hari ini.

Sebenarnya majlis berbuka puasa tersebut adalah dianjurkan bersama oleh PPD Ranau dengan SEMEKAR menjadi tuan rumah. Terima kasih kepada semua pihak yang telah menjayakan majilis ini dengan gemilang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan