Isnin, Julai 06, 2015

KEM TAHSIN SOLAT TING. 1

Pada 27 Jun yang lalu, satu program Tahsin Solat anjuran BADAR telah dilaksanakan. Peserta yang terlibat ialah semua pelajar tingkatan 1 sebagai peserta, manakala para Nuqaba' dan pengawas BADAR bertindak sebagai fasilitator.


Para Fasilitator sedang memberi tunjuk ajar kepada para peserta

 Penekanan program ini lebih kepada kekemasan rukun solat dan juga perkara-perkara yang berkaitan dengan pembaikan seperti masbuk, bacaan qunut dan konsep berjamaah. Peserta-peserta kali ini agak mudah dikendalikan disebabkan mereka telah melalui program KBS iaitu Kem Bestari Solat semasa di sekolah rendah lagi. Hanya kesalahan-kesalahan kecil yang perlu diperbaiki melalui program ini.

Semoga mereka semua menjadi pelapis generasi bertaqwa seperti yang dituntut dalam doa, "Ya Allah yang Tuhan kami, Kurniakanlah kepada kami isteri-isteri dan generasi (anak-anak) sebagai penyejuk mata kami, dan jadikanlah mereka ini sebagai pemimpin bagi orang-orang bertaqwa." Jutaan tahniah kepada semua pihak terutama pihak pentadbir dan fasi yang sabar melayan kerenah adik-adik. Semoga usaha ini mendapat keberkatan dan rahmat dari Allah Ta'ala.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan